Lokalproducerede fødevarer er trendy, og nu lancerer Arla nye mælkekartoner, hvorpå det tydeligt fremgår, fra hvilken del af Sverige mælken kommer.
– For forbrugeren er det en sikkerhed at vide, hvor maden kommer fra. Arla Ko®-mælk har altid været 100% svensk, og nu gør vi det endnu tydeligere og lettere for forbrugeren at vælge mælk fra deres region. Det der kommer hjemmefra, smager simpelthen bedst, siger Kristina Hammerö, kategorichef for mælk hos Arla.
Hun fremhæver desuden, at markeringen af oprindelsessted er forbrugernes garanti for, at mælken er frisk, og at transporten fra produktion til butik er kort og dermed energibesparende.
Ann Freudenthal, ansvarlig for bæredygtighedskommunikation hos Arla, fremhæver desuden, at den nye emballage er blevet mere bæredygtig.
– En positiv nyhed er, at plastikken i denne emballage nu er plantebaseret, og at vi med den reducerer vores kuldioxidpåvirkning med 960 ton om året for mælk, fil og fløde. Et glas mælk har allerede markant lavere klimafodaftryk sammenlignet med for 20 år siden. Vi vil fortsætte med at stræbe efter et klimaaftryk på nul inden 2045, siger siger hun.
Læs hele pressemeddelelsen HER