Norrmejerier under pres udarbejder ny strategi

Hvis Norrmejerier skal kunne betale andelshaverne en konkurrencedygtig afregningspris for deres mælk i fremtiden, er en ny strategi påkrævet.

Den nye strategi forklares af Anders Fredrikson, administrerende direktør, overfor avisen ATL. Frem mod 2030 skal strategien baseres på tre hovedindsatser: 1: Skarpere prioritering af sortimentet og varemærker. 2: Øget fokus på produktivitet. 3: Øget fokus på holdbarhed. Västerbottenost skal endnu mere fokus, mens andre mærkevarer som Gainomax, Verum og Fjällfil til gengæld får mindre opmærksomhed. Norrmejerier vil endvidere satse yderligere på at fastholde lokalområderne i det nordlige Sverige. En stærkere produktivitet kan føre til reduktioner i personalestaben, siger Anders Fredriksson. ATL påpeger, at siden Anders Fredriksson tiltrådte, er personaleomkostningerne steget  – hvilket også omfatter udgifter til ledelsen.

Læs hele artiklen på ATL HER

Updated: 13 september, 2019 — 08:11