Arla og Norrmejerier sætter nye sommerfristelser på mejerihylderne. Buzz-ordet i markedsføringen er ’feeling’ eller for Normermejeriers vedkommende: ’filing’.
Den 1. juni gik vi ind i sommermånederne – datoen var i øvrigt også mjölkens dag, eller World Milk Day, hvor mælken blev fejret ved arrangementer verden over.
Norrmejeriers sommernyhed hedder solskensfil og består af to varianter af fil tilsat smag af henholdsvis æble/pære og kokos/passion.
Ifølge mejeriet spiser nordlændinge mere fil end gennemsnittet af svenskere, og især om sommeren er fil meget populær og ’skaber sommarfiling’ .
Arla Köket har også nye produkter på hylderne: Friske desserter, ’der skaber feeling i hverdagen’, hedder det.
Produkterne er baseret på græsk yoghurt og naturlige frugt ingredienser.
Nye forbrugerundersøgelser viser, at det øgede sundhedsfokus ikke har mindsket forbrugernes behov for nydelse og at spise godt, tværtimod er behovet for at fejre og skabe meningsfulde fornøjelser i hverdagen øget, lyder det fra Arla.
De nye desserter er udviklet til at opfylde alle disse behov og kommer i fire forskellige smagsvarianter: Mousse Strawberry, Mousse Mango & Passion, Yoghurt Dessert Saltkaramel og Brændt Almond og Yoghurt Dessert Hindbær med Meringue.