Nye kartoner skal fremhæve Järna Mejeris styrker

Jârrna Mejeri har fået nye farverige emballager, designet af Hans Brindfors. ’Designguruen’ skal hjælpe mejeriet med at kommunikere sin merværdi til slutbrugeren.

Det økologiske Järna Mejeri, som hører hjemme i det sydlige Stockholm, har erstattet sine tidlige blege emballager med nye farverige kartoner. På kartonerne er det fremhævet, at produkterne kommer ’Från 100 % gräsätande kor’.

Järna Mejeri hyrede den svenske designkonsulent Hans Brindfors for at gennemføre forandringen.

– Økologisk mælk fra græsædende køer er den hurtigst voksende trend i USA. Det viste sig, at Järna Mejeri havde det samme argument, men ikke brugte det. Jeg byggede hele designet ud fra dette argument, siger Hans Brindfors til markedsføringsmediet Resumé og fortsætter:

– Desuden har jeg lavet et stærkere grafisk udtryk, der bedre kan ses i mejeriafdelingen, og samtidig adskiller de forskellige mælketyper fra hinanden.

Ud over at være et økologisk mejeri, så er de tre gårde, der leverer til mejeriet faktisk også biodynamiske. Dvs. at alle produkter fra mejeri både har Krav og Demeter mærkerne. Men det er altså først og fremmest det faktum, at køerne lever af græs (samt hø/ensilage red.), der er det bedste salgsargument.

På mejeriet hjemmeside er det også fremhævet, hvorfor køerne skal spise græs – fordi det er bedst for køerne, planeten og smagen.

Se originalartikel på svensk HER

Updated: 18 juni, 2019 — 08:34