Svenske kvinder vilde med Västerbottensost®

Västerbottensost® placerar sig i top ti blandt de varemærker svenske kvinder synes bedst om. Det viser en ny brandinex liste fra YouGov. Samtidig er Norrmejerier aktuel med en skiveskåret version af den traditionsrige ost.

 

Norrmejerier kunne i denne uge bringe to nyheder om Västerbottensost®. Dels placerer en ny YouGov undersøgelse osten på en ottende plads over de varemærker, svensk kvinder synes bedst om. Dels lanceres Västerbottensost® i uge 19, pakket i ny emballage med færdigskårne skiver. Ifølge mejeriet, fordi: ’Interessen og efterspørgslen efter skiveskåret ost vokser hvert år og fordi bekvemmelighedstrenden er kommet for at blive.’

Skiver eller ej, så har Västerbottensost® i forvejen godt tag i forbrugerne – og kvinderne især. De seneste år har Västerbottensost® ligget stabilt på YouGov BrandIndex top 10-liste over de mest anbefalede og stærkeste svenske varemærker, der opnår mest positiv omtale. I år ligger Västerbottensost® på ottende pladsen med store virksomheder som ICA, IKEA og Swish i top tre.

– At komma på top ti blandt de mest værdsatte varemærker er rigtig stort. De øvrige varemærker på listen er giganter i Sverige og flere endda globalt. Det inspirer os til at fortsætte vores dedikerende arbejde med at fremstille denne værdsatte ost på mejeriet i Burträsk, siger

Maria Forsner, varemærkechef for Västerbottensost®.