Arla øger øko-salget i Danmark med 10 pct

Selskabets salg af økologiske mejeriprodukter er det seneste år steget med 10 pct. til knap 1 mia. kr. I øjeblikket tegner de Ø-mærkede produkter sig for 17 pct. af Arlas danske omsætning – målet er 25 pct. i 2020, skriver mejeri.dk.

Traditionelt er 95 pct. af Arlas omsætning af økologiske mejeriprodukter kommet fra mælk og yoghurt. Nye produktlanceringer i øko-kategorien har derfor været en væsentlig faktor for at øge Arlas salg.

De nye økologiske produkter falder i tre kategorier. For det første udvides sortimentet i Arla ØKO med eksempelvis yoghurt, ost og fløde. For det andet øger Arla udvalget af økologiske produkter under Arlas kendte brands som Karolines Køkken, Lurpak og Baby&Me. Endelig giver Arla sig også i kast med helt nye satsninger. Det gælder eksempelvis det nye brand MLK – en mælkedrik med smag, der skal introducere danskerne til kategorien ’flavoured milk’, som er en stor vækstkategori i udlandet.

Läs mer